כרטיס ויזה נטען – למה צריך את זה?

כרטיסי האשראי נמצאים איתנו כבר לא מעט שנים, ועדיין, למרות שאפליקציות התשלומים הולכות והופכות לפופולאריות יותר ויותר, כרטיסי האשראי עדיין בשימוש ולא מעט. קשה למצוא היום מישהו שלא עושה שימוש בכרטיס אשראי, מכיוון שהם נוחים לנשיאה, מהירים ל"שליפה" ומאפשרים לחלק באמצעותם את הקנייה לכמה תשלומים שרוצים.

אבל מצד שני, כרטיסי האשראי הרגילים הם גם סוג של אסון. דווקא קלות השימוש שבהם הופכת אותם למדרון חלקלק שרבים כבר גלשו בו, וחלק מאותם אלו שגלשו גם הכניסו את עצמם לבור עמוק. אבל היום אין סיבה שזה יקרה, מכיוון שיש סוג נוסף של כרטיסים ואחד מהם הוא הויזה הנטען. מהו הויזה הנטען ומה הם היתרונות שלו? למה כל כך כדאי לעשות בו שימוש על פני כל כרטיס אחר?

קצת על כרטיס ויזה נטען

כרטיס ויזה נטען כשמו כן הוא. הוא לא עובד כמו כרטיסי האשראי הרגילים אלא ככרטיס שצריך לטעון בו כסף. איך כרטיסי האשראי הרגילים עובדים? כרטיסי האשראי הרגילים הם עם מסגרת מסוימת. על המסגרת הזו יכול להחליט הבנק או חברת האשראי, ובמה שיש בתוך המסגרת הזו אפשר להשתמש. הבעיה היא שמדובר על מסגרת של אלפי שקלים ולפעמים גם עשרות אלפי שקלים. הפיתוי הוא גדול ורבים נופלים בגלל הפיתוי הזה, כשויזה נטען הוא שונה לגמרי. הוא נטען בסכום כסף מסוים אותו רוצים לטעון ואי אפשר למשוך יותר מזה.

שליטה בהוצאות

אנחנו חיים בעידן של חוסר שליטה בהוצאות. היום יותר מתמיד, יש לא מעט משפחות שנמצאות במינוס תמידי, נמצאות בחובות גדולים וגם עם תשלומים גבוהים בכרטיסי האשראי. יש לזה כמה סיבות שהעיקריות שבהן הן הפיתויים הגדולים שיש היום אל מול קלות התשלום. היום, אנשים רוצים הכול. יש יותר מידי פיתויים מסביב והעלויות גבוהות, אבל אם אפשר לגהץ בלי להרגיש, למה לא לעשות את זה? כרטיס ויזה נטען הוא קודם כל מכשיר שמאפשר לשלוט בהוצאות. הוא מאפשר לדעת מראש כמה אנחנו עומדים להוציא ובלי לעבור את זה. כך לדוגמא אם אנחנו יוצאים לחופשה ומחליטים על תקציב מסוים בו אנחנו יכולים לעמוד, אנחנו מטעינים את הכרטיס ועושים שימוש רק במה שהוטען. אפשר לעקוב אחר היתרה היום בקלות באמצעות האינטרנט וכך להיות עם שליטה מלאה על ההוצאות.

גניבות

אחת מהבעיות הגדולות של כרטיסי אשראי היא גניבות. כרטיס אשראי אפשר לגנוב בכמה דרכים. אפשר לגנוב אותו פיזית ולעשות בו שימוש עד שהבעלים שם לב לזה ואז הוא עוצר את הכרטיס, אפשר לגנוב את המספר ולעשות בו שימוש דרך הטלפון, אך מי שגונב יצטרך בדרך כלל להשיג גם את מספר הזהות של בעל הכרטיס, ואפשר לעדות בכרטיס שימוש בדרכים אחרות מתוחכמות ששמורות לעבריינים. מה שמשותף לכל הגניבות הללו הוא שאפשר "לשאוב" את כל מה שיש במסגרת. בכרטיס אשראי רגיל מדובר כפי שציינו על אלפי שקלים, ובלא מעט מהכרטיסים על עשרות אלפי שקלים. אז נכון, בדרך כלל במקרים מעין אלו חברת האשראי מחזירה את הכסף שנגנב לאחר שמוכיחים לה שהיה שימוש פסול בכרטיס. אבל זה לוקח זמן והזמן הזה יכול להיות קריטי אצל לא מעט מבעלי הכרטיסים, מה שהרבה פחות דרמטי אצל מי שיש לו כרטיס ויזה נטען. למה? כי אנשים לא טוענים את הכרטיס בסכומי כסף גבוהים. הם מחליטים על סכום מסוים שבדרך כלל הוא כמה מאות שקלים, ואם מישהו גונב את הכרטיס הוא יכול לעשות בו שימוש רק עד הסכום שנטען מה שאומר שהנזק לא יהיה כל כך גדול.

אפשר לתת אותו לבני נוער

מכירים את זה שהילד מבקש עוד ועוד כספים ואתם מבינים שאתם צריכים לעצור את זה מתי שהוא? מכירים את התחושה שאתם רוצים ללמד את הילד לשלוט בהוצאות כדי שילמד לעתיד אבל אתם לא מצליחים לעשות את זה? עם כרטיס ויזה נטען זה אפשרי. קודם כל, אתם לא צריכים להוציא כל פעם מזומן בשבילו. אתם יכולים לטעון את הכרטיס בסכום מסוים והוא יוכל לעשות שימוש בסכום הזה ולא יותר מזה. בנוסף, אין דבר טוב יותר מאשר ללמד ילדים לנהל את הכסף שלהם וכשהם יודעים שיש להם סכום מסוים ולא יותר מזה, זה מצוין. מה זה אומר? זה אומר שאתם תקציבו להם סכום מסוים חודשי לצורך העניין, תטעינו את הכרטיס והם יצטרכו להתנהל עם הסכום הזה. הם יידעו כל הזמן כמה יש להם וכמה הם צריכים בהמשך, והם יחליטו על מה להוציא ועל מה לא.

כרטיס ויזה נטען – הפתרון ללא מעט בעיות

אנחנו חיים בעידן של צרכנות ייתר, עידן בו יש כל הזמן דברים חדשים והמפרסמים עושים הכול על מנת לפתות אותנו לרכוש אותם. אנחנו חיים בעידן של שפע אבל השפע הזה הוא לפעמים מדומה. המציאו בשבילנו כל מיני אמצעים להיות חלק מאותו שפע, אבל לא תמיד יש לנו את השפע הזה באמת כדי לרכוש. אנחנו עושים שימוש בכרטיסי אשראי בלי לשים לב, אנחנו מחלקים את התשלומים שלנו לכמה חודשים ולמעשה צוברים עוד ועוד התחייבויות, ואנחנו עלולים להסתבך בקלות.

איך זה לא יקרה? עם כרטיס ויזה נטען אין סיבה שזה יקרה. כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לרכוש אותו פעם אחת ולשלם עליו כמה עשרות שקלים, וזהו, אפשר להטעין אותו שוב ושוב בהתאם לתכנון שלנו. הוא מאפשר לנו להחליט מראש כמה נוציא ולא להיות מובלים על ידו. כשיש שליטה טובה יותר בכסף, הכול הרבה יותר טוב עבור כולם.

הזמינו עכשיו ב-WhatsApp