מזומן או כרטיס נטען במט"ח? מה עדיף כשנוסעים לחו"ל?

טסים בקרוב לחו"ל ומתלבטים בין נסיעה עם מטבע מקומי לבין שימוש בכרטיס אשראי נטען? רוצים לדעת איזו שיטה עדיפה ומשתלמת יותר? המאמר הבא בדיוק בשבילכם.

אם אתם טסים לחו"ל - סביר להניח שתצטרכו שיהיה לכם כסף מזומן במטבע זר או אשראי בינלאומי, על מנת שתוכלו להסתדר בחו"ל. הרי גם אם אתם לא מתכננים על בילויים ושופינג מופרז, עדיין תצטרכו שתהיה לכם דרך לשלם על דברים בסיסיים, כמו מונית משדה התעופה למלון, אוכל וכו'.

וודאי מצאתם את עצמכם מתלבטים לקראת כל נסיעה או גיחה לחו"ל, כמה כסף לקחת, האם להמיר מזומן האם להשתמש באשראי? ואיזו שיטת תשלום כידאית לכם במקומות שאתם מבקרים בהם.

כיצד נדע איזו אפשרות נכונה וטובה עבורנו?

מזומן

ניתן להצטייד מראש במזומן במטבע מקומי, בדלפקי חלפנות (צ'יינג'ים) בנתב"ג. או בכספומטים מסוימים המכילים מט"ח, ניתן למשוך דולר ואירו. אפשרות נוספת היא למשוך מטבע מקומי (מט"ח) ביעד אליו אתם נוסעים, גם שם תוכלו למצוא דלפקי חלפנות (צ'יינ'גים) ובכספומטים מקומיים.

משיכה בדלפקי חלפנות היא האופציה הזולה כאשר מושכים במוזמן, בנתב"ג תשלמו עמלה גבוהה יותר ובמשיכה בחו"ל זה תלוי איך אתם משלמים, עמלת משיכה בחו"ל לרוב עומדת על 3% בהמרה אחת ויכולה להיות גם 6% בעמלה של מטבע שאינו נסחר בישראל. המחירים בבנקים בארץ משתנה ואינו קבוע.

כרטיס אשראי נטען

רצוי לקנות מראש כרטיס נטען להטעינו באירו בנסיעה למדינות באירופה או בדולר בנסיעה לארה"ב.

הכרטיס עובד בארנק האלקטרוני של אייפון ושל אנדרואיד. הוא מכובד כמעט בכל בית עסק בארץ ובעולם. יש לו שבב חכם וקוד סודי. אפשר לשלם עם הכרטיס לא רק ברכישות פיזיות, אלא גם ברכישות טלפוניות או ברכישות אונליין.

בשונה מכרטיסי אשראי קלאסיים, כמעט כל אחד יכול להוציא כרטיס אשראי נטען. אם התשלום עם כרטיסי האשראי הקלאסיים מסתמך על חשבון הבנק, כרטיס אשראי נטען, מתבסס על הכסף שטענתם בו. ניתן להטעינו בפריסה לתשלומים,ובכך לפרוס את הוצאות הבזבוזים , דבר שלא קיים היום כיוון שרכישות בחו"ל יורדות אוטומטי מהאשראי. ניתן לעדכנו בארנק הדיגיטל שלכם בגוגל פיי ואפל פיי כך שלא תצטרכו אפילו להחזיק בו פיזית, היום כמעט רוב החנויות בערים הגדולות מאפשרות תשלום באמצעות מכשיר הסמארט פון ואפילו מוניות מאפשרות זאת.

יתרון נוסף הוא שבמקום לחזור עם עודף הביתה, שזה תמיד קורה, יתרת הכסף נשמרת לכם בכרטיס ותוכלו להחזירה אליכם לחשבון או לשמור אותה לנסיעה הבאה שלכם.

יש לזכור רק כאשר אינכם בחו"ל להפוך את סטטוס הכרטיס ללא פעיל, כך תוכלו לחסוך את עמלת הכרטיס החודשית, וכשתרצו, בכל עת שתבחרו תוכלו לפתוח מחדש ולעדכן את הכרטיס לסטטוס פעיל ולהשתמש בו.

מזומן או כרטיס נטען בנסיעות לחו"ל?

ההמלצה תלויה ביעד אליו אתם נוסעים, אם אתם נוסעים לערי בירה אירופיות או לארה"ב בהחלט מספיק שתגיעו עם הנייד שלכם ובו מותקן ארנק דיגיטלי עם כרטיס נטען או כרטיס אשראי, ועוד כרטיס נוסף במקרה שנגמר לכם האשראי, או הבטרייה בנייד. אפילו לנהג הונית תוכלו לשלם בנייד.

אך במידה ואתם נוסעים ליעדים יותר אקזוטיים רצוי שתצטיידו גם במזומן מקומי.

להלן 5 סיבות העיקריות למה רצוי שתיסעו עם כרטיס נטען:

1. אם אתם טוענים לכרטיס האשראי הנטען דולרים, ומשלמים בחו"ל בדולרים, אזי לא תגבה מכם עמלת המרה של המטבע. כלומר אם אתם משלמים באותו מטבע שהטענתם מראש באשראי, אז אתם לא צריכים לשלם עמלת המרה. מה שמאפשר לכם לחסוך בהוצאות שלכם על עמלות ההמרה והשימוש במט"ח. אם אתם נוסעים למדינות אקזוטיות תגבה מכם רק עמלת המרה אחת ולא פעמיים (מהמטבעות הנסחרים בישראל).

2. במקרה של כרטיס אשראי רגיל, שסכום ההוצאה בו לא מוגבל, קל מאוד "לגהץ" עם הכרטיס, ולהגיע לבזבוזים והוצאות גדולות במיוחד. זה נכון תמיד, גם כאשר אתם לא מטיילים בחו"ל. אבל פשוט כשאנחנו נמצאים בחופשה בחו"ל, לרוב נרצה שלא לבזבז יותר מדי בחופשה במיוחד כשיש נטיה להתפנק יותר כי אנחנו בחופשה וגם כי כנראה שלהגיע לחופשה עצמה עלה לנו לא מעט כסף.
במקרה של שימוש בכרטיס אשראי נטען, הרבה יותר קל לשלוט בהוצאות שלנו ולהגביל אותן, מבלי לחרוג מהסכום שהקצבנו לעצמנו לבזבוזים וגם לפרוס את ההוצאה לתשלומים. אז כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוציא כרטיס אשראי נטען, אם עדיין אין לכם כזה, ולהטעין אותו בסכום שאתם מקציבים לעצמכם לבזבוזים ולהוצאות בחופשה שלכם בחו"ל.

3. שימוש בכרטיס אשראי נטען הוא בטיחותי יותר מאשר שימוש בכסף מזומן במטבע חוץ. ראשית, כסף מזומן יכול להיאבד או להיגנב ביתר קלות מאשר כרטיס אשראי נטען. בנוסף, כרטיס אשראי נטען הוא בטיחותי יותר מאשר כרטיס אשראי בינלאומי קלאסי. לדוגמא, אם אתם מבצעים רכישה מקוונת, ואתם נופלים לעוקץ במסגרתו מנסים לחייב אתכם בעמוד התשלום בסכום גבוה בהרבה מסכום הרכישה שהוצג לכם בהליך הרכישה, אז עם כרטיס אשראי רגיל, כנראה שיצליחו לגבות מכם את הסכום הגבוה יותר משציפיתם, ואילו במקרה של שימוש בכרטיס הויזה הנטען - אם טעון בכרטיס סכום נמוך מזה שמנסים לחייב אתכם עליו, אז התשלום לא יעבור והרכישה לא תתבצע. כך גם לא תסכנו את האשראי הפרטי שלכם.

4. במידה ואתם טסים הרבה, נניח כי יש לכם משפחה או עסקים בחו"ל, או פשוט כי אתם אוהבים ונוהגים לטייל הרבה, אז יהיה לכם הרבה יותר נוח ומשתלם לשלם עם כרטיס אשראי נטען, פשוט תזמינו לכם כרטיס אשראי נטען. וכך מעתה והלאה תוכלו להשתמש בכרטיס הויזה הנטען שלכם בכל הטיסות והחופשות שלכם בחו"ל.

5. במידה ויישאר לכם כסף במטבע זר מהחופשה, יהיה לכם הרבה יותר קל ונוח לשמור על הכסף הזה עד החופשה הבאה, באחר והוא יאוחסן בכרטיס נטען יחיד וקומפקטי, ולא בצורת שטרות ומטבעות רבים, שקל מאוד לאבד אותם.

לסיכום, אין ספק ששימוש בכרטיס נטען בחו"ל היא הדרך הנוחה, הקלה והמשתלמת ביותר. שוב אם נוסעים למדינות אקזוטיות רצוי שתצטיידו גם במעט מזומן.

הזמינו עכשיו ב-WhatsApp